Anmeldelse af

Nordlys bredbånd

Norlys er Danmark’s største energiselskab, tele og bredbåndsudbyder og tilbyder bredbånd og telepakker via deres eget netværk. Nordlys ejer både  SE og Eniig. De bryster sig at dække et større område end konkurenterne Telenor, 3 og  TDC og derfor at kunne tilbyde fx. fibernet i udkantsområder, hvor de andre netværksselskaber ikke dækker. Vores formål er at sikre stabil energi og internet til alle – både i byerne og på den yderste markvej. Vi vil skabe bedre muligheder for vores kunder og samtidig styrke digitalisering og grøn omstilling i Danmark. Med ledninger, rør og kabler fører vi strøm, gas og data ud til danske hjem, virksomheder og institutioner. Vi skaber forbindelser mellem mennesker, giver energi til det moderne liv og bidrager til den grønne omstilling. Med ordentlighed og ambitioner tager vi i fællesskab ansvar for mere end os selv.”

Fordele og ulemper

Hvorfor skal jeg vælge Norlys?

Norlys er et godt valg for dig, hvis du:

  • Bor i et udkantsområde, hvor du ikke er dækket af Telenor, 3 og TDC’s net. Norlys dækker i områder, hvor Danmark’s 3 andre bredbåndsudbyder ikke dækker.
  • Leder efter et prisvenligt og stabilt bredbånd.
  • Gratis oprettelse
  • >80% tilfredse kunder på Trustpilot
  • Nem online bestilling. Du behøves ikke ringe eller gå ned i en fysisk butik, du kan nemt og lynhurtigt bestille bredbånd online hos Nordlys. af bredbånd. 
  • Hvis du leder efter en fibernet udbyder, der råder over deres eget fibernetværk.

Hvorfor skal jeg ikke vælge Norlys

Ulemperne ved Norlys:

  • Norlys er ikke den billigste bredbåndsløsning på markedet, lad os sige hvis vi sammenligner med andre 1000 Mbit forbindelser. Så for dig, der vil spare mest mulig på din bredbåndspakke anbefaler vi istedet f.eks Jetnet bredbånd til 199 kr om måneden for en 1000 Mbit forbindelse (Jetnet kan desuden også levere internet på Norlys’ netværk).

Norlys priser - fiber og kabel pakker

Norlys logo

Bredbånd (kabel)

279 dkk

per måned

Norlys logo

Bredbånd (kabel)

299 dkk

per måned

Norlys logo

Bredbånd (fiber)

379 dkk

per måned

Norlys kundeoplevelse

Generelt gør Norlys meget få at fastholde deres kunder i den mest positive betydning. Deres kundeservice bliver rost til skyerne på Norlys’ trustpilot profil og vi kan kun bekræfte den rosende omtale. Da vi testede Norlys kom vi lynhurtigt igennem til deres kundeservice, og blev mødt af en super kompetent og virkelig rar service medarbejder, der gav sig god tid til at forklare om Norlys forskellige produkter. Modsat andre bredbåndsudbydere, hvor man sommetider bliver mødt af en agressiv sælger, oplevede vi faktisk at Norlys forklarede på ærlig og oprigtige måde om ulemper og fordele ved deres forskellige produkter. Der var absolut ingen agressiv salgstale her. De gav sig desuden god til at forklare i detaljer om opsætning, teknikker besøg og give en realistisk tidsramme for den fulde opsætning. Igen noget man langt fra oplever hver gang man har at gøre med en dansk bredbåndsudbyder.

Norlys har desuden en virkelig brugervenlig selvbetjenings portal, hvor du til en hver tid kan logge ind og følge med i dit forbrug, se dine tidligere og fremtidige betalinger, så du har fulgt overblik over præcis hvad du betaler for. 

Kundeservice hos Norlys

Norlys  kan kontaktes på telefon nummer: 7033 2033 i følgende tidsrum:

  • Mandag-torsdag kl. 9-17
  • Fredag kl. 9-16
  • Lørdag kl. 10-16 (kun teknisk support)

Norlys Trustpilot anmeldelser (4.4/5)

Det skal ikke være nogen hemmelighed at Norlys får virkelig fine anmeldelser fra deres kunder på Trustpilot med en gennemsnitlig score på 4.4 ud af 3,404  anmeldelser. Hele 72% af Norlys’ kunder vurderer Norlys som bredbånd og energi udbyder som fremragende. Det gør Norlys til en af de bedst rangerede bredbåndsudbydere på det danske marked. 

Så hvad er kunderne så glade for hos Norlys?

Kunderne er vilde med Norlys kundeservice, som bliver beskrevet som hjælpsom, venlig og professionel.  Kunderne skriver f.eks. på Trustpilot:

“Giver sig god tid til at forklare ting, som man ikke forstår”, “Ingen spørgsmål er for dumme”, “Svarer på konkrete spørgsmål og giver hurtig respons”.