Anmeldelse af

Stofa bredbånd løsning

stofa

Stofa er næstefter Yousee, Danmark’s største udbyder af bredbånd, tv og telefoni, målt i antallet af kunder. Idag har de pt. mere end en 600.000 kunder og 460 ansatte. Fordelen ved deres størrelse er at de kan tilbyde rigtig gode priser på blandt andet fibernet.

Selskabet har mere end 60 år på bagen, da de blev grundlagt helt tilbage i 1959, så ud over at være et af de største er det også et af de ældste danske teleselskaber.

Siden 2012 har Stofa været ejet af energiselskabet SE. Stofas hovedsæde er placeret lidt uden for Århus, og derudover har de 6 andre lokalafdelinger.

Da selskabet tilbyder tv via de lokale antenneforeninger, der kan derfor være regionale forskelle i forhold til, hvilke kanaler du kan få, hvis du vælger Stofa’s tv-pakke.

Fordele og ulemper

Stofas produkter

Stofa tilbyder følgende produkter: tv, bredbånd og telefoni. Du kan købe tv, telefoni og bredbånd som en samlet pakke, og du kan købe deres produkter hver for sig.

Bredbånd

Fibernet

Stofa tilbyder en række forskellige fibernet pakker fra 30 Mbit helt op til 1000 Mbit. Fibernet mht. stabilitet og hastighed er altid at foretrække. Her får du også en synkron forbindelse, der ikke bliver belastet ved flere brugere på det samme net af gangen. Herunder kan du se de forskellige fibernet pakker, Stofa pt. tilbyder.

stofa logo

499 dkk

per måned

stofa logo

399 dkk

per måned

stofa logo

299 dkk

per måned

stofa logo

239 dkk

per måned

Almindeligt bredbånd

Af almindeligt bredbånd via kabel eller DSL tilbyder Stofa 5 forskellige pakker fra 30 Mbit (219 dkk/måned) til 1000 Mbit. Deres dyreste pakke på 1000 Mbit via kabel ligger til 499, som er samme pris Stofa tager for deres dyreste fiberpakke. Kan du få fiber på din adresse, anbefaler vi klart at du går efter fiberpakken, hvor du får en noget bedre synkron upload og download hastighed. Her får du en bedre hastighed og mere stabil forbindelse for pengene. 

Hvorfor skal jeg vælge bredbånd fra Stofa?

De tilbyder bredbånd via fiber, kabel eller DSL forbindelse. Ca. 20% af alle danske husstande kan opnå fiberforbindelse. Det afgørende er hvor langt væk din husstand ligger fra fiberkablerne. Dvs. om det er muligt at grave ned til det underjordiske netværk af fiberkabler fra dit hjem. På Stofa’s hjemmeside kan du tjekke om du kan få fibernet, dér hvor du bor.

Anmelderne på trustpilot, som dækker over Stofa som både tele-, bredbånd og tv udbyder, hvor de får blandede anmeldelser, som ofte er tilfældet, når vi taler om en udbyder, der tilbyder en bred vifte af produkter. 

En af de helt store fordele hos Sofa er at de tilbyder gratis oprettelse, når du vælger bredbåndpakker over 100 Mbit, og ingen binding, som normalt er tilfældet hos mange andre bredbånd udbydere. 

Deruover er en af de mange fordele ved at vælge Stofa er at du ikke behøves at købe en dyr tv pakke for at kunne få bredbånd, som flere andre af de store internet og tv udbydere tvinger dig til. 

Prismæssigt er Stofa bestemt også konkurrence dygtige med fibernet priser fra 239 dkk om måneden for deres laveste hastighed på 30/30 Mbit, til 219 per måned for deres billigste DSL bredbånd forbindelse. Bemærk dog, at de tager 299 i oprettelsesgebyr for deres pakker under 100 Mbit. 

Ulemper ved Stofa

En af de ting, der adskiller Stofa fra andre bredbånd udbydere på det danske marked er at de leverer internet (og tv) gennem antenneforeninger. Problemet er derfor, at det ikke alle adresser, der har mulighed for at få Stofanet, da det afhænger af om din lokale antenne forening samarbejder med Stofa.
Derudover får Stofa en del kritik på Trustpilot for, at det er for svært at komme igennem til deres kundeservice. Noget tyder på at de kunne få glæde af at ansætte flere i deres support afdeling.

Hvad siger kunderne om Stofa på Trustpilot?

Stofa får 3 ud af 5 stjerner. Kigger man på de dårlige anmeldelser går størstedelen af dem på deres kundeservice, der skulle være svære at komme igennem. Mange af de negative anmeldelser beskriver hvordan de ringer op og ender i en telefon kø som nr 26. Når de først kommer igennem beskrives Stofa’s service som venlig og hjælpsom. Da vi testede Stofa’s kunderservice, kom vi igennem efter få minutter på telefon. Vi ringede op i formiddagstimerne, så det kommer givetvis an på hvornår på dagen man ringer.  Igen som nævnt, går størstedelen af de 5 stjernede anmeldelser også på deres kunderservice, som beskrives som sød og hjælpsom. 

Et par anmeldelser adresserer også problemer med momentvise nedbrud på deres net. Igen har vi ikke kunne genkende den oplevelse da vi testede deres fibernet.

De 5 stjernede anmeldelser går foruden på deres søde og hjæpsomme kundeservice, også på hurtig og effektiv oprettelse og lynhurtig internet. 

stofa trustpilot anmeldelser